همه چیز درباره بازاریابی | سری اول
نوشته شده توسط : worldmarketing

دهه 1990 متعلق به مشتری خواهد بود. و این خبر خوبی برای بازاریاب است.

فناوری در حال تغییر انتخاب است و انتخاب در حال تحول در بازار است. در نتیجه ، ما شاهد ظهور الگوی بازاریابی جدیدی هستیم - نه بازاریابی "انجام بیشتر" که به سادگی حجم فروش قبلی را افزایش می دهد بلکه بازاریابی مبتنی بر دانش و تجربه است که نشان دهنده یک بار و - برای همه مرگ فروشنده.

تحول بازاریابی تحت تأثیر قدرت عظیم و گسترش همه گیر فناوری است. امروزه فناوری چنان فراگیر است که تمایز بین فناوری و تجارت و صنایع غیرتکنولوژی عملاً بی معنی است: فقط شرکت های فناوری وجود دارند. فناوری با سرعت و دقت حیرت انگیزی وارد محصولات ، محل کار و بازار شده است. هفتاد سال پس از اختراع آنها ، موتورهای کسری با اسب بخار در حدود 15 تا 20 محصول خانگی در یک خانه متوسط ​​آمریکایی امروز هستند. در کمتر از 20 سال ، ریزپردازنده به نفوذ مشابهی دست یافته است. بیست سال پیش ، کمتر از 50،000 کامپیوتر در حال استفاده بود. امروز هر روز بیش از 50،000 کامپیوتر خریداری می شود.

مشخصه بارز این فشار تکنولوژیکی جدید قابلیت برنامه ریزی است. در یک تراشه رایانه ای ، قابلیت برنامه ریزی به معنای توانایی تغییر دستور است ، به طوری که یک تراشه می تواند انواع توابع تجویز شده را انجام دهد و نتایج متنوعی را ایجاد کند. در کف کارخانه ، قابلیت برنامه ریزی عملکرد تولید را تغییر می دهد و به یک دستگاه امکان تولید انواع متنوعی از مدل ها و محصولات را می دهد. به طور گسترده تر ، قابلیت برنامه نویسی توانایی جدید شرکت ها برای تولید انواع و گزینه های بیشتر برای مشتریان است - حتی به هر مشتری امکان می دهد "برنامه" را طراحی کند که محصول ، خدمات یا تنوع دقیق را ارائه دهد. برای او یا او قول فناوری برنامه ریزی در واقعیت انتخاب تقریباً نامحدود منفجر شده است.

دنیای داروخانه ها و سوپرمارکت ها را ببینید. طبق اخبار جدید محصولات گورمن ، که معرفی محصولات جدید را در این دو عرصه محصولات مصرفی دنبال می کند ، بین سالهای 1985 و 1989 تعداد محصولات جدید با 60٪ حیرت آور به بالاترین رقم سالانه یعنی 12،055 رسید. همانطور که مارک تجاری با احترامی مانند Tide نشان دهنده این ضرب در تنوع مارک است. در سال 1946 ، Procter & Gamble مواد شوینده لباس را معرفی کرد ، اولین بار برای همیشه. به مدت 38 سال ، یک نسخه از Tide به کل بازار خدمت کرد. سپس ، در اواسط دهه 1980 ، Procter & Gamble شروع به تولید سری جدید جزر و مد کرد: جزر و مد بدون مایع و مایع در سال 1984 ، جزر و مد با سفید کننده در سال 1988 و Ultra Tide غلیظ در سال 1990.

از نظر برخی از بازاریابان ، ایجاد تقریباً نامحدود انتخاب مشتری تهدیدی به شمار می رود - خصوصاً وقتی انتخاب با رقبای جدید همراه باشد. بیست سال پیش ، IBM فقط 20 رقیب داشت. امروز هر شرکتی که در تجارت "رایانه" باشد شما بیش از 5000 روبرو است. بیست سال پیش ، کمتر از 90 شرکت نیمه هادی وجود داشت. امروز فقط در ایالات متحده تقریباً 300 نفر زندگی می کنند. و نه تنها رقبا جدید هستند ، محصولات جدید و استراتژی های جدیدی را با خود به ارمغان می آورند ، بلکه مشتریان جدید نیز هستند: 90٪ افرادی که در سال 1990 از رایانه استفاده می کردند در سال 1980 از رایانه استفاده نمی کردند. این مشتریان جدید چیزی در مورد آنها نمی دانند قوانین قدیمی ، درک قدیمی ، یا روش های قدیمی تجارت - و آنها اهمیتی نمی دهند. آنچه برای آنها مهم است شرکتی است که مایل است محصولات یا خدمات خود را متناسب با استراتژی های خود تطبیق دهد. این نشان دهنده تحول بازاریابی به شرکت بازار محور است.





:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: